עוזרת בית מנקה 
ביטוח לאומי תשלום משק בית
פנסיה למשק בית

3 הטעויות שאתם עושים בהעסקת עובד/ת משק הבית

מעסיקים בראש נקי: עוד ועוד ישראלים כבר הצטרפו לשירות החדש שמטפל בתשלומים לעובדי משק הבית שלהם וחוסך את ההתעסקות בבירוקרטיה מיותרת.

אלפי ישראלים נבהלו לגלות בשנים האחרונות שעובדי משק הבית שהם מעסיקים עלולים לעלות להם בקנסות כבדים ובעוגמת נפש רבה.
אף אחד לא רוצה להתעורר בבוקר ולפגוש תביעה משפטית יקרה שאורבת לו בתיבת הדואר.
אם גם אתם מברי המזל אשר מצאו עובדי משק בית ואתם מעסיקים אותם ישירות ולא דרך חברה - חשוב מאוד שתבדקו שאתם לא עוברים בטעות על החוק.

זהירות! אלו 3 הטעויות שאתם חייבים להימנע מהן כדי לחסוך כסף רב ובזבוז זמן מיותר:

#1 לא שילמת פנסיה

אם אתם מעסיקים עובדי משק בית - אתם נחשבים מעסיקים. עליכם המעסיקים להפקיד עבור העובד/ת תשלום לקרן פנסיה בכל חודש.

במידה והם יעזבו (מסיבת פיטורין או התפטרות), תצטרכו לשלם את פיצויי הפיטורין שלהם ובנוסף את ההפקדות אשר הייתם אמורים להעביר עבורם לפנסיה.

הקפידו על ההפקדות החודשיות לקרן הפנסיה. הן נצברות בקרן ולא "ייפלו עליכם" כרעם ביום בהיר, בסכומים אשר עלולים להגיע לאלפי ואף עשרות אלפי שקלים.
המצב גם נכון במידה והעובדים יגיעו לגיל פרישה.

שימו לב! אם חס וחלילה קרתה לעובדים תאונה, או שהם חלו במחלה קשה אשר הקנתה להם אחוזי נכות - אם לא הפקדתם כחוק לקרן פנסיה, העובדים עלולים לתבוע את הפיצויים מכם, המעסיקים.
חשוב לדעת! לאחרונה ביהמ"ש דן בתיק של מעסיקה אשר העסיקה עוזרת בית פעם בשבוע למשך 4 שעות בכל פעם וכל זאת במשך פחות משנה. העובדת קיבלה 100% נכות בעקבות מחלה ולאחר זמן מה הלכה לעולמה. בית המשפט חייב את המעסיקה, אשר לא הפקידה כסף לפנסיה לעוזרת הבית, לשלם לילדי העוזרת פיצוי של כ-100 אלף שקל!

ביטוח לאומי תשלום משק בית
פנסיה למשק ביתלחצו כאן והצטרפו חינם ל-ViVi, השירות החכם שמטפל עבורכם בכל הבירוקרטיה המיותרת >>>

#2 לא שילמת פנסיה רטרואקטיבית

החל משנת 2008 עבר החוק אשר חייב הפקדות לקרן פנסיה למשק בית. כלומר, יש להפקיד פנסיה לעוזרת, פנסיה למנקה, פנסיה למטפלת.
החוק קובע שאם יש לעובדים שלכם קרן פנסיה פעילה, עליכם להפקיד עבורם מהחודש הראשון, או לאחר שלושה חודשים רטרואקטיבית. אם אין לעובדת קרן פנסיה פעילה, עליכם להתחיל להפקיד לאחר שישה חודשים.

אל תחכו! אם אתם מעסיקים את העובדים תקופה ועדין לא הפקדתם עבורם לקרן פנסיה, אתם מייצרים לעצמכם חבות כלפיהם של כספי הפנסיה ופיצויי הפיטורין אשר הייתם אמורים להפקיד עבור כל חודש שבו הם עובדים אצלכם.
הפקדה רטרואקטיבית לקרן הפנסיה מסייעת לכם להקטין את החבות הזו, אשר תפגשו בה כשהעובדים יעזבו (מסיבת פיטורין או התפטרות), או יגיעו לגיל פרישה (פנסיה).

#3 לא שילמת ביטוח לאומי

החוק מחייב אתכם גם בתשלום ביטוח לאומי, כמו עבור כל עובד במשק. אי תשלום ביטוח לאומי עבור עובדי משק הבית שלכם חושף אתכם לתביעה. במידה וקרתה לעובד/ת תאונה (לא רק אצלכם) והם יזדקקו לאחת מהקצבאות שמגיעות להם מהביטוח הלאומי (והן רבות). תביעה זו עלולה עלולה להסתכם במאות אלפי שקלים.
זאת עבירה על החוק! מאחר וישנו חוק אשר קובע כי ישנה חובת תשלום לביטוח הלאומי, אי תשלום עלול לגרור תביעה פלילית על ידי הביטוח הלאומי.

הפרשה רטרואקטיבית לקרן פנסיה
ביטוח לאומי תשלום משק בית

ViVi: ראש נקי ושקט נפשי

מאת
ViVi

פורסם: 10 בנובמבר 2021
Facebook icon
Email icon

אף אחד לא רוצה להתעורר בבוקר ולפגוש תביעה משפטית יקרה שאורבת לו בתיבת הדואר.

אם גם אתם מברי המזל אשר מצאו עוזרת או מטפלת ואתם מעסיקים אותה ישירות ולא דרך חברה - חשוב מאוד שתבדקו שאתם לא עוברים בטעות על החוק.

הכירו את חברת ViVi! אשר מספקת מערכת חכמה ומתקדמת, שמטפלת עבורכם בכל הבירוקרטיה הקיימת, שבגללה מעסיקים רבים נמנעים מלטפל בנושא חשוב זה.
אלפי ישראלים כבר הצטרפו לשירות החדש והם נהנים היום מראש נקי ומשקט נפשי מלא ולא פחות חשוב - הם חוסכים כך הרבה מאד כסף מיותר שהיו עלולים לשלם במקרה של תביעה משפטית.

ViVi הינו הפתרון המשלים להעסקת עובדי משק בית ולטיפול מלא בכל התשלומים עבורם. הימנעו מתביעה ותנו ל-ViVi להתעסק עבורכם בבירוקרטיה המיותרת.

הצטרפו חינם ל-ViVi, השירות החכם שמטפל עבורכם בכל הבירוקרטיה המיותרת >>>

תודה רבה שנרשמת.
אנו מעריכים זאת מאוד וניהיה איתך בקשר בהקדם.
אופסי! משהו השתבש במהלך שליחת הטופס. נא נסה/י שנית ואם זה לא מצליח נודה אם תעדכן/ני אותנו במייל