ביטוח לאומי עובד משק בית שהוצאו לחל"ת. איך
 שומרים להם על הזכויות?

שמירת זכויות ביטוחיות
לעובדי משק בית אשר הוצאו לחל"ת

בעקבות חובת הסגר ושמירת המרחק אשר כולנו מחוייבים לו בשל וירוס הקורונה, ובעקבות כך שרוב מעסיקי משק בית נאלצו להפסיק את העסקת עוזרות/עוזרי הבית, כמו את המטפלות/מטפלים שלהם, כתבנו את הבלוג לגבי הוצאה לחל"ת ועזרה לעובדי משק הבית לקבל דמי אבטלה.

נושא נוסף שיש לשים אליו לב הוא שמירת זכויות וכיסויים ביטוחים לעובדים, אשר עבורם שילמנו הפרשות פנסיוניות (פנסיה ופיצויי פיטורין).

עובד שהוצא לחל"ת במהלך חודש (כלומר לא מתחילת החודש), יש לדווח עבורו את הפרמיה החלקית שהופרשה בגינו, כלומר לדווח את השכר החלקי כפי ששולם לו ואת ההפרשות המלאות רק עבור שכר חלקי זה.

בחודש שבו העובד שהה בחל"ת במהלך כל החודש, יש לדווח עבורו פרמיה 0 (אפס שקלים) עם סטטוס חל"ת. כמו כן נדרש לדווח את תאריך הוצאתו של העובד לחל"ת.

יש לדווח על היות העובד/ת בחל"ת כל חודש וזאת על מנת שהם לא יאבדו את זכויותיהם, ועל מנת שעבורנו, המעסיקים, לא ייצבר חוב פרמיה בעבור החודשים שהעובד/ת היו בחל"ת.

כדי לבצע זאת, כל אחד אשר לא משתמש בשירותנו, כדאי שיפנה לחברת/סוכנות הביטוח שהוא משתמש בשירותיה, כדי לבצע את התהליך.

לשאלות ותשובות בנושא זכויות עובדי משק בית והמעסיקים שלהם, אתם מוזמנים להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו שעוסקת בזכויות עובדי משק בית (מנקות, עוזרות, מטפלות, בייביסיטריות).

לקריאה נוספת על עובדי משק בית, תשלומי ביטוח לאומי וקצבאות, אתם מוזמנים לקרוא בחלק שאלות נפוצות באתר שלנו.

מאת
צוות ViVi

פורסם: 01 במאי 2020
Facebook icon
Email icon

עובד שהוצא לחל"ת במהלך חודש (כלומר לא מתחילת החודש), יש לדווח עבורו את הפרמיה החלקית שהופרשה בגינו